Dus jij doet time management?
Was de vraag die ik onlangs gesteld kreeg. Nee ik doe niet aan time management.
Ja, zelf heb ik een aantal zaken die ik volgens het time management principe doe. Maar bij opdrachtgevers met wie ik werk is het vaak niet te realiseren.

Ga het voor jezelf maar na. Als jij al jaren iets op een bepaalde manier doet is het ontzettend moeilijk om dat te veranderen. Voor de meeste ondernemers is het heel moeilijk om in de dagelijkse routine een verandering te maken en die ook nog vast te houden.

Wat doe ik dan wel? Ik kijk samen met de opdrachtgever waar veel tijd verloren gaat binnen het bedrijf. En daar gaan we een tijdbesparende oplossing voor implementeren.
Bijv. het standaardiseren van documenten. Een lege mailbox en een goede manier om emails terug te vinden. Sowieso een overzichtelijke back office zodat je nooit meer hoeft te zoeken naar documenten. Of als het nodig is het automatiseren van processen. Het automatisch versturen van mail. Of social media berichten plannen in plaats van er dagelijks mee bezig zijn.

Dat zijn een aantal zaken waar ik goed in ben. Waar ik veel energie uit haal. Ik vind het fantastisch om jou te helpen en meer tijd voor jou te genereren.
En dan heb jij nog meer ruimte om te doen waar jij goed in bent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ela Grooteman draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders